Maatjesmarkt 15 en 16 maart

Zondag 10 maart 2024
Maatjesmarkt 15 en 16 maart

Maak het leven leuker als maatje

Hoe makkelijk is het om iets bijzonders te doen voor een ander? In plaats van een uurtje Netflixen kun je ook wandelen of fietsen met iemand die dat niet meer alleen kan. Kook een extra portie voor een buur. Deel je hobby en heb plezier voor twee. Tijdens de Maatjesmarkt ontdek je alle mogelijkheden.

Een maatje is een vrijwilliger, die luistert, steun geeft, leuke dingen doet of iemand begeleidt. Maatjes maken het verschil voor mensen die wat extra aandacht of steun kunnen gebruiken. Maar het is ook leuk en leerzaam voor jezelf.

Op vrijdag 15 en zaterdag 16 maart kunnen alle inwoners van 's-Hertogenbosch vanaf 16 jaar meer te weten komen over vrijwilligerswerk als maatje, tijdens de Maatjesmarkt in en om de Grote Kerk aan het Amadeiroplein.
Je kunt o.a. kennismaken met de duofiets of je rolstoelskills testen. Via Virtual Reality ervaar je zelf hoe het is om dementie te hebben. In het Maatjescafé vertellen ervaren buddy’s en mentoren over hun boeiende werk.

De Maatjesmarkt is gratis toegankelijk en geopend op vrijdag 15 maart tussen 17.00 en 21.00 uur en op zaterdag 16 maart tussen 11.00 en 16.00 uur. Op vrijdagavond zal wethouder Marianne van der Sloot de Maatjesmarkt bezoeken.

De Maatjesmarkt wordt georganiseerd door vrijwilligerscentrale Galant, in samenwerking met ABC Leer mee – Brabantzorg  – Buddyhulp – Cello – de Luisterlijn – de Zonnebloem – Farent -Humanitas – Mentorschap MNOB – Reinier van Arkel – stichting Fietsmaatjes – ’S-PORT - Thuisgekookt – Van Neynsel.